Organisatie

Snel naar

Onze organisatie

De St. Vitusschool is een zelfstandige school, een zg. eenpitter. De dagelijkse leiding is in handen van het  Management Team. De directrice van de school is Marjon Dries. Het schoolbestuur bestaat uit ouders.
Voor meer informatie kijkt u hieronder of stuurt u een mail naar info@stvitusschool.nl

Directie

Het management van de school bestaat uit Marjon Dries en Mieke Last.

Marjon Dries

Het leuke van mijn werk is dat ik met heel veel mensen samenwerk en contact heb. Ik sta elke dag bij het hek van de school of bij de deur om alle kinderen en ouders welkom te heten. Vaak heb ik daar de leukste gesprekjes en dan begint mijn dag meteen goed. Ik ben trots op onze mooie school en wil je er graag meer over vertellen. Interesse? Spreek me dan even aan bij het hek, dan maken we meteen een afspraak. Doen hoor! 

Mieke Last

Iedere dag fiets ik met plezier naar school om me daar in te zetten voor de onderwijsontwikkeling van de kinderen en mijn collega’s. Ik ben adjunct directeur en geef één dag per week les in groep 7. Zo houd ik feeling met de kinderen en mijn collega’s.

Team

Naast het management beschikt onze school over part-time en full-time groepsleerkrachten. Onze school heeft ook een part-time vakleerkracht voor bewegingsonderwijs, een intern begeleider, een remedial teacher en een conciërge. In de gang van de school hangt deze poster met de namen en foto’s van al ons personeel. Eind oktober komt de schoolfotograaf weer. Dan zullen we de vernieuwde versie weer op onze website plaatsen.

Groep 1 t/m 4

Wil Bos

Met een lach, rust en oprechte aandacht stel ik uw kind op zijn/haar gemak als hij/zij voor het eerst de grote stap naar de basisschool zet. Jonge kinderen zijn enthousiast, open en puur en dat is onbetaalbaar!! Elke dag in groep 1-2 is weer anders en daar haal ik veel energie uit.

Priscilla Bos

Behalve leerkracht van groep 3 ben ik ook coördinator voor de onderbouwgroepen 1 t/m 4. Samen met de directie denk ik mee over het beleid op school. Mijn motto: “Wees trots op wat je hebt bereikt. Al heb je nog duizend dromen en dingen die je moet leren. Zorg ook dat je af en toe kijkt naar hoe ver je bent gekomen! “

Myra van Bladel

Marloes Dorlas

Bij mij in de klas hecht ik veel waarde aan een veilige en warme sfeer, kinderen kunnen pas echt ontwikkelen wanneer ze zich veilig en vertrouwd voelen. Daarom zet ik me in om een omgeving te creëren waar elk kind zichzelf kan zijn en met plezier naar school gaat. Respect, vertrouwen en positiviteit zijn de pijlers waarop ik mijn klas bouw. Door middel van spel, knutselen en muziek stimuleer ik de kinderen om hun verbeelding te gebruiken en zichzelf op verschillende manieren uit te drukken. Naast cognitieve groei, vind ik het belangrijk om aandacht te besteden aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. 

Jacqueline Davidse

Als een kind met een open en creatieve blik, vol zelfvertrouwen de stap kan zetten naar zelfstandigheid, ben ik een trotse juf.

Vitalie Goubitz

Lesgeven aan kleuters vind ik een heel dankbaar beroep. Jonge kinderen zijn van nature nieuwsgierig en gemotiveerd om de wereld te ontdekken en nieuwe dingen te leren. Ik vind het belangrijk dat er een veilige sfeer is in de groep en dat alle kinderen zich elke dag gezien voelen! Naast lesgeven heb ik orthopedagogiek gestudeerd en de opleiding remedial teaching gevolgd. 

Marieke van Slooten

Al 25 jaar in het onderwijs en nog steeds met veel plezier. Ik ben naast leerkracht en remedial teacher ook taalcoördinator. Ik zet mij graag in om het leesplezier te vergroten in een taalrijke school.

Groep 5 t/m 8

Nienke Out

Al ruim 20 jaar ben ik werkzaam in het onderwijs.
Lesgeven vind ik het mooiste vak ter wereld.
Ik vind het mooi om te zien hoe kinderen zich ontwikkelen en help ze graag om zichzelf uit te dagen en te blijven leren
Een fijne, voorspelbare en positieve sfeer vind ik heel belangrijk. Als een kind lekker in zijn vel zit, komt het tot leren.

Marieke van Slooten

Al 25 jaar in het onderwijs en nog steeds met veel plezier. Ik ben naast leerkracht en remedial teacher ook taalcoördinator. Ik zet mij graag in om het leesplezier te vergroten in een taalrijke school.

Mieke Last

Iedere dag fiets ik met plezier naar school om me daar in te zetten voor de onderwijsontwikkeling van de kinderen en mijn collega’s. Ik ben adjunct directeur en geef één dag per week les in groep 5/6. Zo houd ik feeling met de kinderen en mijn collega’s.

Veronique Swiggers

In een veilige en vertrouwde omgeving laat ik de kinderen zich ontwikkelen tot zelfstandige kinderen met een eigen mening. Zo zijn de kinderen voorbereid op de overstap naar de middelbare school. In mijn vrije tijd wandel en tennis ik graag.

Annemarie van Woensel

Kinderen die groeien in hun ontwikkeling en trots zijn op hun prestatie maken van mij een blije juf.Ik vind een veilige sfeer in de klas erg belangrijk, dan kunnen kinderen zich beter ontwikkelen.Naast leerkracht ben ik Specialist Nieuwkomersonderwijs en help ik leerlingen die het Nederlands nog niet zo goed beheersen.

Jasmijn Osinga

Sporten, spelletjes spelen en zingen doe ik graag. In de klas vind ik een veilige en gezellige sfeer belangrijk. Hierbij is orde en structuur de basis. Ik ben naast leerkracht ook de ICT coördinator op school.

Groepsbezetting school 2024-2025

 

Groep: Leerkracht(en):
1/2  M/V
Poezenmand
Marloes Dorlas (ma/di/do/vrij) en Vitalie Goubitz (woe)
1/2  W/V
Berenbos
Wil Bos (ma t/m woe) en Vitalie Goubitz (do en vrij)
3 J/P Jacqueline Davidse (ma t/m woe) en Priscilla Bos (do en vrij)
4 M/M Myra van Bladel (ma t/m woe) en Marieke van Slooten (do en vrij)
5/6 N/M Nienke Out (ma/di/do/vrij) en Mieke Last (woe)
6 A/M Annemarie van Woensel (woe t/m vrij) en Marieke van Slooten (ma en di)
7 V Veronique Swiggers (ma t/m vrij)
8 J Jasmijn Osinga (ma t/m vrij)

 

Overige functies :

Directrice: Marjon Dries (ma t/m do)
Adjunct directrice: Mieke Last (di en vrij)
Intern begeleider: Cynthia Klumper (di, woe en vrij)
Remedial teacher:

Annemarie van Woensel (di)
Caroline Elskamp (ma mi, di och, do mi)
Hans Koster (woe)

Onderwijsassistenten:

Maaike van Laarhoven (ma t/m do)
Ellen Ruijter (woe t/m vrij)
Charmayne Nieman (ma-, di-, do ochtend)

Bewegingsonderwijs: Minou Ramge (ma en vrij)
Conciërge: Mohamed Kadraoui (ma t/m woe, do- en vrijochtend)
Administratief medewerker: Riet Langeweg (woe ochtend)
Activiteiten coördinator Charmayne Nieman (ma-, di-, do middag)
Kinderfysiotherapeut: Nikki Habers (di ochtend)
Compacten & verrijking (rekentijger/Somplextra): Jacqueline (do)
Spaans: Maria Teresa Paz (do)
Muziek: Harry-Imre Dijkstra (do)
Leerorkest: Dirigent: Harry-Imre Dijkstra (vrij mi)
Trompet: Frank Bollebakker (vrij mi)
Viool: Radka Dohnalova (vrij mi)
Klarinet: Frank Vlak (vrij mi)
Toetsen: Leon Kuijpers (vrij mi)
Judo: Sander van der Hoek (di)
Schoonmaak: Regionaal Schoonmaak & Onderhoud (ma t/m vrij)
Klusjesman: John Koel

 

Ondersteuning

Cynthia Klumper

Als intern begeleider is het mijn taak om de leerlingenzorg op school te volgen.  

Ik vind het bijzonder fijn om op Sint Vitusschool te werken; het hechte team, betrokken ouders en een fijn meedenkend samenwerkingsverband.  

Ik ben trots op ons onderwijs en op de zorg die wij kunnen bieden op school, zowel voor de kinderen die meer uitdaging nodig hebben als de kinderen die extra ondersteuning nodig hebben.

Ellen Ruijter

Ik werk als onderwijsassistent met veel plezier op de Vitusschool.
Het is fijn om kinderen de extra hulp te kunnen bieden waar dat nodig is.
Voor mij is ieder kind uniek!

Minou Ramge

Riet Langeweg

Ik ben sinds een aantal jaar de administratieve rechterhand van Marjon en team. Al heb ik de pensioen gerechtelijke leeftijd, ik vind het heerlijk om nog 1 dag per week (en thuis) mijn bijdrage te kunnen leveren aan deze mooie, gezellige school.

Hans Koster

Dit jaar heb ik de pensioengerechtigde leeftijd. Toch vind ik het fijn om kinderen die dat nodig hebben extra taalhulp te geven. Ik was een aantal jaren directeur op de taalschool in Bussum. 

Charmayne Nieman

Caroline Elskamp

Mohamed Kadraoui

Ik ben de conciërge van de school. Ik ben o.a telefonisch het aanspreekpunt. Daarnaast ondersteun ik de leerkrachten en leerlingen bij allerlei zaken.

Harry-Imre Dijkstra

Sander van der Hoek

Maaike van Laarhoven

Ik ben onderwijsassistent bij de St. Vitusschool. Kinderen waar nodig hulp bieden, daar word ik blij van. In het weekend ben ik het liefst met mijn gezin op de camping.

John Koel

Ik ben getrouwd en vader van een volwassen dochter en een zoon.

Ik maak al 40 jaar met veel plezier de school schoon. En doe nu de klusjes op de Vitusschool.

Maria Teresa Paz

Hola, ik geef met veel plezier lessen Spaans aan leerlingen uit groep 5 tot en met 8. Ik kom uit El Salvador en woon al circa 25 jaar in Nederland. Het voelt voor mij als een voorrecht om met kinderen te werken. Zij hebben nu een leeftijd waar ze makkelijk en snel een buitenlandse taal oppikken.

Nikki Habers

Ik ben kinderfysiotherapeut bij Fysio Holland STTC in Bussum en ondersteun kinderen op de Sint Vitusschool met hun fijne motoriek, schrijfvaardigheid en grove motoriek.

Stagiaires

Naast de bekende gezichten van de vast aan de school verbonden leerkrachten, zult u in onze school regelmatig nieuwe gezichten zien: studenten die een opleiding volgen aan een PABO. Onze school heeft een samenwerkingsverband met de Marnix Academie in Utrecht. Dit houdt in dat wij een opleidingsschool zijn voor PABO-studenten. Zij zullen voor een korte of langere periode stage lopen. Ook zijn er soms studenten van de opleiding klassen/onderwijsassistent of middelbare scholieren die een maatschappelijk stage vervullen. De St. Vitusschool is een erkend leerbedrijf voor MBO-studenten.

Bestuur

De St. Vitusschool heeft een stichtingsbestuur. Dit bestuur is verantwoordelijk voor de gang van zaken op school en wordt gevormd door ouders. Het bestuur bestaat uit vijf leden. Drie leden vormen het dagelijks bestuur: voorzitter, secretaris en penningmeester. De andere leden zijn toezichthouders. Jaarlijks houdt het bestuur zich daarom met enkele vaste onderwerpen bezig zoals financiën, onderwijs, ICT, PR, huisvesting, het overblijven, personeel en communicatie. Daarnaast is er aandacht voor enkele specifieke onderwerpen, die per jaar en door de actualiteit worden bepaald.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben, kunt u mailen naar:
bestuur@stvitusschool.nl

Gerrit-Jan Weiler

Mieke Last: Adjunct directrice

Sinds 2002 ben ik met enorm veel plezier werkzaam op onze school. 
Als leerkracht heb ik in alle leerjaren lesgegeven en de laatste jaren werk ik als adjunct directeur. Samen met de directrice en ons fijne team werk ik aan de ontwikkeling van ons onderwijs en onze leerlingen.

Tomaso Della Vedova

Mijn naam is Tomaso della Vedova en zowel mijn vrouw als ik komen uit Italië. Onze twee kinderen worden tweetalig opgevoed en gaan naar de St.Vitusschool. We hebben onze kinderen bewust niet op een internationale school geplaatst.

Als niet-Nederlander snap ik heel goed dat integreren in een nieuwe omgeving niet simpel of zelfsprekend is. Dit geldt voor alles: werk, leven, school, sport enz. Ik probeer op meerdere manieren maatschappelijk betrokken te zijn. Zo geef ik-met heel veel plezier- zwemles bij zwemvereniging De Otters en op school help ik vaak een handje mee met feestjes, verhuizingen en… ik zit nu dus sinds een jaar in het bestuur van de school als toezichthouder. 

Ik ben toezichthouder omdat de St.Vitus school een eenpitter is met ouderbestuur. De toezichthouder “houdt een paar externe ogen op de schoolzaken” die te maken hebben met de werking van de bestuur, de financiële rapportages en met het strategisch meerjarenplan. De laatste vind ik persoonlijk ontzettend belangrijk. Ik wil heel graag dat de ziel van de taalrijke St. Vitus school blijft en dat meerdere gezinnen ook in de toekomst van deze veilige, leerzame, multiculturele school en omgeving kunnen genieten.

Marjon Dries: Directrice

Ik ben integraal verantwoordelijk voor alle beleidsterreinen. Daarom ben ik als directrice dus ook bij alle bestuursvergaderingen aanwezig. Inhoudelijk bereid ik de agendapunten voor die op de bestuursvergaderingen behandeld worden. U moet hierbij denken aan onderwijs, personeel, financiën, PR en huisvesting. Mede daarom vind ik het werken op onze éénpitter zo leuk en uitdagend!

Elselien Zelle

Mijn naam is Elselien Zelle, geboren en getogen in de Achterhoek, 39 jaar en moeder van 2 dochters op deze school. Ik ben fiscalist en werk full-time, waardoor ik eigenlijk nooit tijd heb gehad om overdag iets voor de school te betekenen. Als bestuurslid kan dat (meestal in de avonduren) gelukkig toch! Ik heb zelf geen ervaring in het onderwijs, maar wel 2 ouders die allebei in het onderwijs zaten waardoor ik vroeger voldoende heb meegekregen wat een mooi maar ook uitdagend vak dat is. Hopelijk kan ik met mijn economische en juridische achtergrond mijn steentje bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de St. Vitusschool. Een prachtige, diverse en onderscheidende school in Bussum!

Medezeggenschapsraad

In de Wet Medezeggenschap Onderwijs is o.a. bepaald dat op iedere basisschool leerkrachten en ouders inspraak hebben in alle aangelegenheden die de school betreffen. Deze inspraak moet gerealiseerd worden door een Medezeggenschapsraad (MR). De wet Medezeggenschap op scholen (WMS) beschrijft die aangelegenheden waarover de MR instemmings- of adviesrecht heeft. De MR heeft het schoolbestuur als voornaamste gesprekspartner. Onze MR bestaat uit zes leden en kent een personeels- en oudergeleding. Uit elke geleding zitten drie personen in de MR. De leden hebben zitting voor een periode van twee jaar.
 

De huidige Medezeggenschapsraad bestaat uit de volgende personen namens het team:

Marieke van Slooten

Ik vind het prettig om samen met ouders de kwaliteit van de school te waarborgen en gezamenlijke beslissingen te nemen om de school te verbeteren. 

Annemarie van Woensel

Ik vind het belangrijk om met ouders en collega’s te overleggen over hoe we een fijne school met goed onderwijs voor alle leerlingen kunnen zijn en daar besluiten over te nemen.

De huidige Medezeggenschapsraad bestaat uit de volgende personen namens de ouders:

Wouter

Harmen

Vader van Femke (groep 3) en Luuk (groep 1). Sinds een jaar ben ik bij de MR om meer betrokken te zijn bij de ontwikkelingen binnen de school. Ik wil graag meedenken vanuit het ouderperspectief en zodoende een bijdrage te kunnen leveren aan de school.

Halil

Ik vind het heel belangrijk om betrokken te zijn bij het onderwijs van mijn zoon. Mede daarom zit ik in de medezeggenschapsraad. Ook krijg je meer mee van het reilen en zeilen van het school en ik hoop zo mijn bijdrage te leveren om wellicht het niveau op school te verbeteren. Het lijkt me een een leuke en interessante ervaring.

 

Het medezeggenschapsreglement is voor een ieder ter inzage. De vergaderingen van de MR zijn in principe openbaar. Tijdens de teamvergaderingen worden MR-vergaderingen en besluiten besproken.
Heeft u vragen of opmerkingen, dan kunt u deze mailen naar:
mr@stvitusschool.nl

Hoe te handelen bij klachten/opmerkingen?

Wij willen voor alle duidelijkheid aangeven welke weg(en) u kunt bewandelen indien u klachten of opmerkingen heeft. In de eerste plaats kunt u terecht bij de leerkracht van uw kind. Gaat het om zaken die verder gaan dan de klas van uw kind, of vindt u dat er niet goed naar u geluisterd wordt, dan kunt u terecht bij de directrice. Gaat het om zaken die te maken hebben met de ouderraad, bijvoorbeeld over de besteding van de ouderbijdragen of de organisatie van activiteiten, dan kunt u terecht bij de ouderraad.

Krijgt u onvoldoende gehoor, dan kunt u ook terecht bij het bestuur. De wet verplicht het bestuur een klachtenregeling vast te stellen. Het bestuur maakt gebruik van de regeling van Verus. De klachtenregeling is alleen van toepassing wanneer men met zijn klacht nergens terecht kan.

Als u ondanks alles toch het gevoel heeft dat uw klacht niet naar behoren is opgelost kunt u uw klacht voor een objectief onderzoek ook voorleggen aan de klachtencommissie van Verus.

Landelijke klachtencommissie van de vereniging van Katholiek en Christelijk Onderwijs
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
Telefoon: 070 3925 508
Website: https://www.gcbo.nl

Interne en externe vertrouwenspersonen

Bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders en kinderen een beroep doen op ondersteuning door de vertrouwenspersonen. De vertrouwenspersonen zijn er voor u en de kinderen.
De vertrouwenspersonen zijn Cynthia Klumper en Wil Bos.

Aan het begin van het schooljaar stellen zij zich voor aan de kinderen van groep 5 t/m 8. De vertrouwenspersonen luisteren, geven informatie over mogelijke vervolgstappen en brengen u in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere ondersteuning. De vertrouwenspersonen zijn per mail te bereiken.

De school kent ook een externe vertrouwenspersoon. U kunt de externe vertrouwenspersoon zien als een objectieve deskundige van buiten de school. De externe vertrouwenspersoon begeleidt u bij het wegnemen van de door u gesignaleerde klacht. Dit is mevrouw E. van Lamoen. Zij is te bereiken op: ermavanlamoen@bepz.nl.
 

Vertrouwensinspecteur

Ernstige klachten die vallen binnen categorieën van ongewenste omgangsvormen kunnen voorgelegd worden aan de vertrouwensinspecteur. Bij een vermoeden van seksueel misbruik is een school wettelijk verplicht contact op te nemen met de vertrouwensinspecteur (meld- en aangifteplicht). Deze zal adviseren en informeren. Zo nodig kan de vertrouwensinspecteur begeleiden in het traject naar het indienen van een formele klacht of het doen van aangifte.
Voor een onafhankelijk advies in geval van een klacht, kunt u ook contact opnemen met de vertrouwensinspecteur:

Centraal meldpunt:
Tel. 0900 – 111 3 111, op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Management statuut

Klik hier om het management statuur te lezen.

 

Verzekeringen

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Onderweg naar en van school, maar ook op school kan er met uw kind of door uw kind van alles gebeuren. In eerste instantie dient u dan uw eigen WA- verzekering aan te spreken om eventuele schade vergoed te krijgen. Waardevolle voorwerpen, zoals horloges, brillen enz. zijn niet via school verzekerd. Mochten er dus tijdens het verblijf op school dergelijke voorwerpen zoek of beschadigd raken, dan is de school daarvoor niet aansprakelijk. U doet er dus verstandig aan om in ieder geval op de dagen dat uw kind gymnastiek heeft, horloges, kettingen e.d. thuis te laten. Het in bewaring geven bij een leerkracht betekent niet dat de school aansprakelijk gesteld kan worden in geval van beschadigen of zoek raken.