NUMMER 2, 1 oktober 2024

We zijn met alle groepen goed van start gegaan en zitten midden in de Gouden Weken. Ook de nieuwe leerkrachten hebben hun plekje in het team gevonden. Dit zijn de weken waarin de groep gevormd wordt. Er worden veel spelvormen gedaan waarin de kinderen elkaar leren kennen en leren vertrouwen.

Ook de contacten met alle ouders zijn gelegd in deze weken. Allereerst op de algemene ouderavond, waarin ná het algemene deel over ICT en mediawijsheid, iedereen kon kennismaken met de leerkrachten en ouders van de groep. Daarna bij de startgesprekken. Al met al een goede basis om er een mooi schooljaar van te maken.

Dag van de leraar: 5 oktober
Hoewel de dag van de leraar officieel 5 oktober is, vieren wij deze dag al op vrijdag 4 oktober. Het team wordt deze dag extra in het zonnetje gezet door het bestuur en de directie met een presentje. Ook u als ouder kunt deze dag uw waardering uitspreken naar de leerkrachten van uw kind.

Werkgroep taal: Kinderboekenweek
Op donderdag 3 oktober openen we de Kinderboekenweek bij ons op school (één dag later dan de landelijke start). Dit doen wij om 8.20 uur op het plein, leuk als u hierbij aanwezig bent. Het zal ongeveer 10 minuten duren. Gedurende de week zullen er allerlei activiteiten worden gehouden op school en in de klas. Het thema is “Lekker eigenwijs”.

Mocht u tijdens de Kinderboekenweek toevallig een boek aanschaffen bij de Bruna in Bussum, dan zouden wij graag (een kopie van) de bon willen. De school krijgt 20% van het totaalbedrag om voor school weer nieuwe boeken te kopen!

Op vrijdag 11 oktober om 11.30 uur sluiten we de Kinderboekenweek af met een kinderboekenruilmarkt. Tijdens deze markt mogen alle kinderen een boek uitkiezen.  Het is fijn als de ouders meekomen om te helpen bij het kiezen van een boek. Hoe komen we aan deze boeken? Daar hebben we jullie hulp bij nodig!

Elk kind neemt een boek van thuis mee om te ruilen. Dit kan tot en met woensdag 9 oktober.

Het boek moet er nog wel mooi uitzien en van deze tijd zijn, anders is het minder leuk om te lezen. Misschien heb je nog wel meer boeken die niet meer gelezen worden. Deze mag je allemaal meenemen, zodat we meer hebben om uit te kiezen. Ook al lever je meer boeken in, iedereen krijgt één waardebon die je kunt inwisselen voor één boek.

We gaan er een gezellig feest van maken!

Tel mee met taal: speciaal voor moeders van de St. Vitusschool
Dat je kind met plezier naar school gaat is heel belangrijk. Een blij kind leert makkelijker en werkt beter samen met andere kinderen. Jouw kind vindt het fijn als jij weet wat er op school gebeurt. Dat ook jij de taal goed begrijpt. Dat je hem kunt helpen met schoolopdrachten. DOE MEE met de moeder bijeenkomsten en help zo je kind!

Vrijdagochtend 4 oktober is de volgende  ‘Tel mee met Taal’-bijeenkomst  voor moeders.

We starten om 8.30 uur in de personeelskamer van de school. De bijeenkomst duurt ongeveer 1,5 uur en we drinken ook gezellig een kop koffie of thee. Het thema van 4 oktober is social media en opvoeding. Kinderen groeien op met allerlei soorten media, van voorleesboekjes en filmpjes tot online muziek en spelletjes. Media zijn leuk en je kind kan er veel van leren. Tegelijkertijd zijn er ook risico’s en is het belangrijk dat kinderen veilig met media kunnen omgaan. Leer met ons mee en wissel je ervaringen uit met andere moeders!

Ouders & Co:
Woensdag 2 oktober is de eerste bijeenkomst Ouders en Co, speciaal voor peuters van 2-4 jaar. We starten om 8.30 uur in de benedenruimte van de school, direct onder de bibliotheek. Vanuit de bibliotheek Bussum is Marijke aanwezig bij alle bijeenkomsten. Vanuit Versa Welzijn komt Uqba. Er wordt een boekje gelezen, en er wordt deze keer een boekenlegger geknutseld. Dit is een ouder-kindactiviteit, vandaar de naam: Ouders&Co! U bent van harte welkom met uw peuter. Op 6 november is het thema Herfst en op 4 december Sinterklaas.

Van GGD Gooi en Vechtstreek:
Het is weer tijd voor de Kinderboekenweek! Van 2 tot en met 13 oktober 2024 vieren we het plezier van lezen.
In deze vraag van de maand sluiten we aan bij het thema “Lekker Eigenwijs” en proberen we ouders een andere kijk te geven op het gedrag van hun super eigenwijze kind.

02-10: Ouders& Co
03-10: Opening Kinderboekenweek om 8.20 uur op het grote plein