NUMMER 11, 8 juli 2024

Terugblik op het afgelopen jaar:
Voor u ligt de allerlaatste nieuwsbrief van dit schooljaar. Een jaar waar ik met veel plezier op terugkijk. Ik denk hierbij aan:
– Nieuw meubilair in een prachtig groene kleur in alle groepen 3 t/m 8.
– Een met goud bekroonde overblijf met heel veel vrijwilligers die samen zorgen dat uw kinderen veilig en gezellig overblijven. In elke klas staan dagelijks 2 overblijfkrachten onder de bezielende leiding van Janine onze overblijfcoordinator.
– Heel veel nieuwe boeken die zijn aangeschaft door de taalwerkgroep voor onze mooie bibliotheek.
– Het poporkest in de bovenbouwgroepen met een fantastisch optreden vlak voor de kerstvakantie voor alle kinderen van de St Vitusschool en de ouders van de betrokken leerlingen.
– Het leerorkest in de groepen 5-6 en 7 dat doorgaat volgend jaar in groep 6,7 en 8. De kinderen hebben een instrument uitgekozen dat ze de komende 2 jaar gaan leren bespelen. Superfijn dat dit mogelijk is vanwege een subsidie van de gemeente Gooise Meren.
– De schoolreisjes voor alle kinderen van de school naar Artis en Walibi.
– De hulp van heel veel ouders die belangeloos zich inzetten voor alle sportieve en culturele uitstapjes die georganiseerd worden door onze activiteitencoordinator Charmayne Nieman.
– En uiteraard de succesvolle voetbalsters uit groep 7-8 die LANDSKAMPIOEN geworden zijn.
– En tot slot het fantastische zomerfeest dat we afgelopen vrijdag vierden met alle ouders en kinderen van school.
– En dan moet het spektakelstuk nog komen van onze achtstegroepers als zij hun eindmusical spelen voor hun familieleden en ons team.

Formatie:
Ik ben blij te kunnen melden dat de formatie rond is. U vindt de verdeling van de groepen en de leerkrachten die voor elke groep staan in de andere bijlage in de Parro app. In augustus worden alle nieuwe groepen aangemaakt in de Parro app en ziet u de
voor u bestemde berichten van de nieuwe leerkracht(en) van uw kind én/óf berichten van de directie.

Vakanties en vrije dagen in het nieuwe schooljaar:
• Zomervakantie: 19-7 t/m 1-9-2024
• Herfstvakantie: 26-10 t/m 3-11-2024
• Studiedag 1: 13 november
• Kerstvakantie: 21-12 t/m 5-1-2025
• Studiedag 2+3: 23 en 24 januari
• Voorjaarsvakantie: 15-2-2025 t/m 23-2-2025
• Meivakantie: 18-4 t/m 5-5-2025
• Hemelvaartvakantie: 29-5 en 30-5
• Tweede Pinksterdag: 9-6-2025
• Studiedag 4+5: 23 en 24 juni
• Zomervakantie: 12 juli-2025

Activiteiten in het nieuwe schooljaar: SAVE THE DATES!
• Dinsdag 10 september is een algemene ouderavond. De werkgroep ICT heeft een spreker uitgenodigd om te vertellen over de kansen en bedreigingen in de digitale wereld van kinderen. Ook wordt er meer verteld over onze methode “Delta de Draak” die we dit jaar invoerden in groep 1-8. Aansluitend is er gelegenheid om kennis te maken met de leerkracht(en) van uw kind en de andere ouders in de groep van uw kind.
• De startgesprekken waarbij u de leerkracht informeert over uw kind zullen plaatsvinden in de week van 23 en 30 september. Houd u deze weken vrij in uw agenda? Begin september zetten we de Parro app open zodat u kunt intekenen hiervoor.

Bbq met de TSO medewerkers:
Donderdag 4 juli was er een bbq georganiseerd voor alle vrijwilligers bij de TSO. Het weer zat gelukkig mee, dus konden we heerlijk buiten in de arena op het kleuterplein zitten. De medewerkers vonden het leuk om iedereen bij elkaar te zien en kennis te maken met de mensen die op andere dagen de overblijf verzorgen.
Als dank kregen alle medewerkers een VVV bon namens het bestuur van de TSO. Dit zijn Harmen (MR), Elselien (bestuur) en Marjon (directie).

10-7: bestuursvergadering
11-7: musical groep 8 van 19.30-22.30 uur
12-7: zomerconcerten van het leerorkest voor groep 5,6 en 7
15-7: juffenverjaardag groep 4-5 en 5, Eindfeest groep 8 van 16-20 uur